Pod wieloma względami rowery tradycyjne i rowery elektryczne są do siebie bardzo podobne. Oba mają dwa koła, nie potrzebują benzyny i oferują zwinną, aktywną opcję transportu. Jest jednak między nimi jedna istotna różnica - silnik.

Silnik zapewnia rowerzystom jeżdżącym na rowerach elektrycznych dodatkowy zastrzyk mocy, który pomaga im pokonywać wzniesienia, jeździć na rowerze w wybranym przez nich czasie i zapewnia elastyczność w sposobie jazdy. Dzięki niemu jazda staje się łatwy łatwy wybór, niezależnie od celu podróży.

Wszystkie silniki rowerów elektrycznych nie są jednak takie same. Przed wyborem roweru elektrycznego warto przyjrzeć się rodzajowi silnika, który go napędza, a także jego działaniu w całym systemie roweru. I nie martw się, nie musisz być mechanikiem, aby to zrozumieć. Poniżej przedstawiamy podstawy, aby były one tak łatwe zrozumieć, tak jak łatwo jest jeździć na naszych motocyklach.

Dlaczego silnik ma znaczenie

W najprostszych słowach, silnik pozwala Ci uczynić każdą jazdę na rowerze tak łatwa jak tylko chcesz. Masz ochotę poćwiczyć i pedałować? Proszę bardzo; możesz pedałować na swoim e-bike'u tak samo, jak na tradycyjnym rowerze.

Jeśli jednak jesteś w drodze do pracy i chcesz pokazać się w niej wyglądając (i pachnąc) świeżo, włącz silnik i jedź prosto do pracy. Chcesz trochę pokombinować i pedałować, ale nie chcesz pokonywać wzniesień? Możesz na przemian zmieniać ilość mocy, jaką chcesz w danym momencie podczas jazdy.

Silnik daje Ci pełną swobodę w wyborze sposobu dotarcia do celu. Wszystkie nasze rowery są wyposażone we wspomaganie pedałowania, które jest zasilane przez silnik. To, jak bardzo chcesz wspomagania, zależy tylko od Ciebie.

Nasza strona City i Comfort mają pięć trybów wspomagania pedałowania, natomiast rower Charge XC oferuje trzy. Można je w każdej chwili przełączać, w zależności od tego, na jaki rodzaj jazdy masz ochotę.

Nasze rowery elektryczne City i Comfort są również wyposażone w przepustnicę. Po wciśnięciu pedału gazu za pomocą kciuka, otrzymujesz dodatkowy impuls do napędzenia pedałowania lub możesz się wygodnie rozsiąść i pozwolić rowerowi wykonać całą pracę za Ciebie, bez konieczności pedałowania. Jest to świetna opcja na te chwile, kiedy nie chcesz się pocić.

Napęd piasty a napęd pośredni?

Podczas zakupów rowerów prawdopodobnie natkniesz się na dwa rodzaje silników - z napędem w piaście i z napędem pośrednim. Podstawowa różnica między nimi polega na ich umiejscowieniu. Silniki z piastą znajdują się w środku przedniego lub tylnego koła roweru, natomiast silniki ze średnim napędem znajdują się w środku roweru, ukryte w dolnym wsporniku.

Ogólnie rzecz biorąc, silniki ze średnim napędem są najbardziej zbliżone do tradycyjnych rowerów, a ci, którym zależy na wyjątkowych osiągach, wolą rowery z takimi napędami, takie jak nasz Charge XC. Zbudowany z myślą o wyzwaniach terenowych, silnik z napędem średnim zapewnia rowerowi moment obrotowy i moc niezbędną do pokonywania trudnego terenu, takiego jak piasek, żwir i błoto, ale również doskonale radzi sobie na ulicach miast, gdzie najtrudniejszym terenem może być nierówność terenu.

Silniki piasty są zazwyczaj mniej skomplikowane i tańsze, podobnie jak rowery, które je wykorzystują. Oba nasze City i Comfort wyposażone są w silniki w piaście. Oba są nadal zwinne, mocne i łatwe w prowadzeniu, aleale stanowią prostszą i bardziej ekonomiczną opcję jeśli większość Twojej jazdy będzie odbywać się na ulicach miast, a nie w terenie. Są one również ogólnie lepsze do pokonywania wielu kilometrów przy wyższych prędkościach.

Moc silnika elektrycznego

Nasze silniki elektryczne są zasilane przez baterie wielokrotnego ładowania. Te wyjmowane, ale zamykane, odporne na warunki atmosferyczne baterie są dostarczane z każdym z naszych rowerów.Comfort i City Rowery Comfort i City wyposażone są w baterie litowo-jonowe o pojemności 418WH, natomiast rower XC posiada zintegrowaną baterię Shimano E8035 504WH.

Czas ładowania baterii zależy od ilości pozostałej energii. City i Comfort potrzebują około 3 godzin, aby osiągnąć 80 procent pojemności i 7 godzin, aby naładować się do pełna. Rower Charge XC osiąga 80 procent pojemności w około 2,5 godziny i potrzebuje około 5 godzin do pełnego naładowania.

Jeśli chodzi o to, jak daleko można przejechać na jednym ładowaniu, zależy to od wielu czynników, takich jak stopień wykorzystania przepustnicy i wspomagania pedałowania, rodzaj terenu, po którym się jeździ oraz waga rowerzysty. Ogólnie jednak, można przejechać prawie 50 mil bez konieczności doładowywania baterii.

Nie musisz się też martwić, że zabraknie Ci energii w trakcie jazdy. Każdy z naszych rowerów jest wyposażony we wskaźnik wbudowany w kierownicę, który informuje o liczbie pozostałych do przejechania kilometrów.

Jak szybko dojedziesz tam, dokąd zmierzasz? To również zależy od kilku różnych czynników, ale nasze rowery są bardzo szybkie, bez względu na okoliczności. Dzięki wspomaganiu pedałowania możesz rozpędzić się nawet do 20 mph. To od Ciebie i Twoich nóg zależy, czy będziesz chciał jechać szybciej, ale przy prędkości 20 mph jedziesz z całkiem niezłą prędkością, która zaprowadzi Cię tam, dokąd zmierzasz.

Jazda dla każdego

Najlepszą rzeczą w silnikach jest to, że sprawiają, że jazda na rowerze jest świetną opcją dla prawie każdego. Nie musisz być super sprawny fizycznie lub zafiksowany na przekraczaniu linii mety w rekordowym czasie. Nawet jeśli nie jeździłeś na rowerze od dziecka lub masz problemy z kolanami, rower elektryczny jest świetnym sposobem na powrót na siodełko. Rowerzyści w każdym wieku uważają, że są one praktyczne, bezpieczne, wygodne, zabawne i dodające energii.

Niezależnie od tego, czy dojeżdżasz do pracy, idziesz po zakupy, czy odkrywasz okoliczne szlaki, to Twoja jazda i Twój sposób. Nie musisz szukać miejsca do zaparkowania, nie musisz płacić parkingowemu i nie musisz się martwić, że będziesz zbyt zmęczony, gdy dotrzesz do celu. Ten silnik jest tam, aby Ci pomóc, kiedy tego chcesz.

Ludzie z różnych środowisk - od emerytów po zapracowanych rodziców, pracowników biurowych i poszukiwaczy przygód - zdają sobie sprawę z tego, jak wielką różnicę w jeździe na rowerze robi silnik.

E-rower to nie samochód, ale jest kilka rzeczy, których nie można zrobić na e-rowerze, a które można zrobić w samochodzie. Z drugiej jednak strony, jest mnóstwo rzeczy, których można robić na rowerze elektrycznym których nie można zrobić w samochodzie.

Aby wymienić tylko kilka... nie możesz złożyć swojego samochodu na płasko, aby ułatwić przechowywanie i transport, tak jak możesz rowerem elektrycznym. Nie możesz dojechać samochodem do miejsca, w którym znajduje się szlak, a następnie pojechać prosto do tego miejsca, ale możesz możesz z rower elektryczny. Nie możesz poczuć wiatru we włosach, słońca na twarzy i poćwiczyć podczas jazdy samochodem, ale możesz możesz na e-bike'u.

Podczas gdy obie te rzeczy doprowadzą Cię do celu, podróż na rowerze elektrycznym jest spokojniejsza i przyjemniejsza. Rowery elektryczne zapewniają zmianę stylu życia na wszystkie najlepsze sposoby, w tym więcej świeżego powietrza i aktywnych ćwiczeń w codziennej rutynie.

Ale co z bagażnikiem? Nie, nasze rowery nie mają bagażników, ale to nie znaczy, że nie możesz zabrać ze sobą zakupów, sprzętu lub innych rzeczy, które chcesz zabrać na przejażdżkę. Wszystkie nasze rowery są wyposażone w zintegrowane bagażniki tylne, które pomogą Ci przewieźć to, co chcesz. Możesz Możesz przymocować kosze, torby lub inne przedmioty bezpośrednio do bagażnika lub, jeśli często przewozisz duże ilości rzeczy, dokupić sakwy, które pasują do tylnego bagażnika i pozwalają przewieźć jeszcze więcej.

Masz dzieci? Z wyjątkowo wytrzymały model XC możesz je zabrać ze sobą! Puzamontowany z tyłu roweru fotelik dziecięcy i jesteś gotowy do jazdy z dziećmi o wadze do 40 funtów. W przypadku starszych dzieci można zamocować przyczepkę ciągniętą lub rower towarzyszący.

Więc tak, silniki mają znaczenie, jeśli chodzi o jazdę na rowerze. Są sercem rowerów elektrycznych i tym, co odróżnia je od innych dwukołowych pojazdów. Dla rowerzystów liczy się jednak ogólna integracja z rowerem i sposób, w jaki wszystko ze sobą współpracuje. Należy więc poświęcić trochę czasu na przyjrzenie się wszystkim cechom roweru, w tym odczuciom, dopasowaniu i innym czynnikom poza silnikiem.