Porady dotyczące wykorzystania roweru elektrycznego w celu uzyskania i utrzymania dobrej kondycji fizycznej

Udostępnij:

Porady dotyczące wykorzystania roweru elektrycznego w celu uzyskania i utrzymania dobrej kondycji fizycznej


Jedną z najlepszych cech jazdy na rowerze elektrycznym jest wolność i aktywność, jaką zapewnia. Nawet przy wspomaganiu łatwo jest wykonać dobry trening na rowerze elektrycznym. Oto kilka wskazówek, które pomogą Ci zmaksymalizować efektywność treningu, zachowując przy tym swobodę i dobrą zabawę.

Jeździj często. Baw się dobrze.

Jeśli chodzi o uzyskanie i utrzymanie dobrej kondycji, jedną z najlepszych rzeczy, jakie możesz zrobić, jest po prostu wyjście na zewnątrz i czerpanie radości z jazdy na rowerze elektrycznym. Szybko zaczniesz dostrzegać zyski z jazdy, jeśli będziesz mógł jeździć co najmniej 30 minut, 3-5 razy w tygodniu. Po miesiącu lub dwóch może okazać się, że chcesz zwiększyć długość przynajmniej niektórych przejażdżek.

Odkrywaj.

Jedną z najfajniejszych rzeczy w rowerach elektrycznych jest to, jak łatwo można się z nich wydostać i odkrywać, czy to blisko domu, w lokalnym parku, czy w zupełnie nowym miejscu. Gdy jazda staje się bardziej związana z przygodą, trening staje się łatwiejszy, często nawet o tym nie myśląc. Jeśli potrzebujesz inspiracji dla miejsc, w których możesz jeździć, sprawdź aplikacje Ride with GPS i Strava. Obie mogą dać wgląd w popularne lokalne trasy rowerowe, które możesz odkryć.




Wyłączenie zasilania.

Jednym z najlepszych sposobów na uzyskanie lepszego treningu na rowerze elektrycznym jest zmniejszenie poziomu wspomagania, z którego korzystasz podczas przejażdżek. Jeśli Twój rower elektryczny ma przepustnicę, spróbuj ograniczyć częstotliwość jej używania. Zamiast tego używaj niskiego poziomu wspomagania pedałowania, aby pomóc sobie w jeździe. Dodatkową korzyścią jest to, że używanie niższych poziomów wspomagania pozwoli Ci przejechać więcej kilometrów na każdym ładowaniu baterii. To z pewnością sytuacja korzystna dla obu stron!

Podsumowując: rowery elektryczne to świetny trening.

Choć na pierwszy rzut oka można pomyśleć, że jazda na rowerze elektrycznym jest znacznie łatwiejsza niż na tradycyjnym rowerze, w rzeczywistości rowerzyści na rowerach elektrycznych pracują prawie tak samo ciężko. W rzeczywistości, ostatnie badania porównujące wysiłek fizyczny osób jeżdżących na tradycyjnych rowerach górskich i na elektrycznych rowerach górskich (eMTB) wykazały, że średnie tętno podczas korzystania z eMTB wynosiło 94 procent średniego tętna osób jeżdżących na konwencjonalnych rowerach górskich.

Oznacza to, że pomimo wspomagania roweru elektrycznego, rowerzysta pracował prawie tak samo ciężko... i prawdopodobnie miał więcej zabawy!

Jeśli jesteś gotowy, aby doświadczyć radości i sprawności fizycznej, jaką daje rower elektryczny, sprawdź naszą pełną kolekcję rowerów elektrycznych poniżej.


Zobacz nasze rowery

Socialmedia

Warte uwagi

Jak działają rowery elektryczne?

Jazda na rowerze to popularna forma aktywności fizycznej, która aktywizuje wiele grup mięśni i pomaga zachować szczupłą sylwetkę. Rower jest idealną alternatywą dla samochodu w codziennych...