Najlepszy rower elektryczny z napędem pośrednim na rok 2022

Udostępnij:

Jeśli chodzi o zakup rowerów elektrycznych, istnieje wiele możliwości wyboru. Od koloru po styl i rozmiar, istnieje wiele czynników, które mogą mieć wpływ na to, jak dobrze rower pasuje do Ciebie i Twojego stylu życia. Jednym z najważniejszych z nich jest jednak coś, o czym wiele osób nie myśli - silnik roweru.

Dlaczego silnik ma znaczenie

Silnik jest sercem roweru elektrycznego. To właśnie on odróżnia rowery elektryczne od rowerów tradycyjnych. Podczas gdy w przypadku zwykłej jazdy masz do dyspozycji całą elastyczność i aktywną energię, wspomaganie pedałowania silnikiem oznacza, że możesz wybrać, jak mocno chcesz pedałować w danym momencie. W niektórych przypadkach możesz nawet zrezygnować z pedałowania i jechać do celu.

Możesz wykonać świetny trening, gdy czujesz się pobudzony, lub powiedzieć "do diabła z pagórkami" i pozwolić silnikowi wykonać pracę, gdy chcesz się zrelaksować i cieszyć się chwilami po drodze. To jest Twoja jazda, Twoja droga - tak łatwa lub energiczna, jak chcesz. W ostatecznym rozrachunku silnik oznacza większą elastyczność w sposobie jazdy, dzięki czemu jazda na rowerze jest w większym stopniu przyjemnością, a w mniejszym obowiązkowym testem wytrzymałości.

Wszystkie silniki do rowerów elektrycznych nie są jednak takie same. Generalnie dzielą się one na dwie główne kategorie - silniki z napędem średnim i silniki z napędem w piaście.

Który z nich jest więc najlepszym silnikiem do roweru elektrycznego? To zależy od tego, dokąd chcesz jechać i jak chcesz się tam dostać.

Silniki Mid-Drive w rowerach elektrycznych vs. Silniki w piaście: Jaka jest różnica?

Największą różnicą pomiędzy silnikami mid-drive a silnikami w piaście jest ich umiejscowienie w rowerze. Silniki w piaście znajdują się na środku przedniego lub tylnego koła roweru, natomiast silniki mid-drive znajdują się na środku roweru, ukryte w dolnym wsporniku. Ta różnica w umiejscowieniu ma wpływ na odczucia i osiągi roweru elektrycznego.

Ogólnie rzecz biorąc, silniki z napędem w piaście są mniej skomplikowane i tańsze niż silniki z napędem pośrednim. Świetnie sprawdzają się w codziennych dojazdach do pracy i mogą pokonywać wiele kilometrów przy wyższych prędkościach. Oba nasze City i Comfort są wyposażone w silniki w piaście.

Z drugiej strony, silnik z napędem pośrednim zapewnia jazdę, która najbardziej przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, przy jednoczesnym zwiększeniu mocy i wydajności. Nasz Charge XCjest wyposażony w mocny silnik z napędem pośrednim, który sprawia, że jest idealny do jazdy w terenie. Podobnie jak w rowerze górskim, posiada on moment obrotowy i moc niezbędną do pokonywania trudnego terenu, takiego jak piasek, żwir i błoto.

Silnik Charge XC o średnim napędzie jest zasilany przez Zintegrowany akumulator Shimano E8035 504WH, który jest zarówno zamykany, jak i wyjmowany, więc nie musisz się martwić o doprowadzenie roweru do gniazdka elektrycznego, a jedynie o akumulator. Wymagany czas ładowania zależy od ilości pozostałej energii, ale ogólnie rzecz biorąc, XC osiąga 80 procent pojemności w około 2,5 godziny, a pełne naładowanie zajmuje około 5 godzin.

Po naładowaniu jesteś gotowy do jazdy. To, jak daleko i szybko możesz jechać, zależy od takich czynników, jak stopień wspomagania pedałowania, waga rowerzysty i rodzaj terenu, który pokonujesz, ale ogólnie rzecz biorąc, możesz jechać z prędkością do 20 mph i przejechać około 50 mil. Wbudowany wskaźnik informuje o liczbie pozostałych mil, więc nie musisz się martwić, że zabraknie Ci mocy w połowie jazdy.

O rowerze elektrycznym z napędem pośrednim

Mimo swojej mocy i gotowości na przygody, Charge XC - podobnie jak wszystkie nasze rowery - został stworzony z myślą o komforcie, łatwości i przyjemności - najlepszym ze wszystkich światów dla tych, którzy chcą w swoim życiu trochę więcej akcji, ale nie gonią za ekstremalnymi marzeniami. Wyposażony jest w znakomity zestaw standardowych, wysokiej jakości funkcji, które sprawiają, że jazda na nim jest wygodna, łatwa i przyjemna.

Na przykład, przedni widelec amortyzowany pomaga wyrównać nierówności, a siedzenie i uchwyty zostały zaprojektowane tak, aby jazda była jak najbardziej płynna. Dostępny jest w dwóch rozmiarach, dzięki czemu można go dopasować - mały, przeznaczony dla osób o wzroście 5'0"--5'9", i duży dla osób o wzroście 5'9"-6'4".

Jest on również wyposażony w wysokiej jakości komponenty, takie jak składana kierownica i pedały pozwalają zaoszczędzić miejsce, a zintegrowane przednie i tylne światła oraz odblaskowe opony zapewniają lepszą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Zintegrowany tylny bagażnik umożliwia przewożenie sprzętu, artykułów spożywczych lub innych rzeczy, których potrzebujesz, aby przetrwać dzień.

Podsumowanie: Jeśli szukasz najlepszego roweru elektrycznego ze średnim napędem w 2022 roku, przyjrzyj się Charge XC. Sądzimy, że spodoba Ci się to, co znajdziesz. Chcesz się upewnić? Możesz wypróbować każdy z naszych rowerów elektrycznych zanim podejmiesz decyzję. Zaplanuj jazdę próbna i przekonaj się sam, jaką różnicę robi silnik.