Najlepszy rower elektryczny z napędem pośrednim na rok 2022

Udostępnij:

Jeśli chodzi o zakup rowerów elektrycznych, istnieje wiele możliwości wyboru. Od koloru po styl i rozmiar, istnieje wiele czynników, które mogą mieć wpływ na to, jak dobrze rower pasuje do Ciebie i Twojego stylu życia. Jednym z najważniejszych z nich jest jednak coś, o czym wiele osób nie myśli - silnik roweru.

Dlaczego silnik ma znaczenie

Silnik jest sercem roweru elektrycznego. To właśnie on odróżnia rowery elektryczne od rowerów tradycyjnych. Podczas gdy w przypadku zwykłej jazdy masz do dyspozycji całą elastyczność i aktywną energię, wspomaganie pedałowania silnikiem oznacza, że możesz wybrać, jak mocno chcesz pedałować w danym momencie. W niektórych przypadkach możesz nawet zrezygnować z pedałowania i jechać do celu.

Możesz wykonać świetny trening, gdy czujesz się pobudzony, lub powiedzieć "do diabła z pagórkami" i pozwolić silnikowi wykonać pracę, gdy chcesz się zrelaksować i cieszyć się chwilami po drodze. To jest Twoja jazda, Twoja droga - tak łatwa lub energiczna, jak chcesz. W ostatecznym rozrachunku silnik oznacza większą elastyczność w sposobie jazdy, dzięki czemu jazda na rowerze jest w większym stopniu przyjemnością, a w mniejszym obowiązkowym testem wytrzymałości.

Wszystkie silniki do rowerów elektrycznych nie są jednak takie same. Generalnie dzielą się one na dwie główne kategorie - silniki z napędem średnim i silniki z napędem w piaście.

Który z nich jest więc najlepszym silnikiem do roweru elektrycznego? To zależy od tego, dokąd chcesz jechać i jak chcesz się tam dostać.

Silniki Mid-Drive w rowerach elektrycznych vs. Silniki w piaście: Jaka jest różnica?

Największą różnicą pomiędzy silnikami mid-drive a silnikami w piaście jest ich umiejscowienie w rowerze. Silniki w piaście znajdują się na środku przedniego lub tylnego koła roweru, natomiast silniki mid-drive znajdują się na środku roweru, ukryte w dolnym wsporniku. Ta różnica w umiejscowieniu ma wpływ na odczucia i osiągi roweru elektrycznego.

Ogólnie rzecz biorąc, silniki z napędem w piaście są mniej skomplikowane i tańsze niż silniki z napędem pośrednim. Świetnie sprawdzają się w codziennych dojazdach do pracy i mogą pokonywać wiele kilometrów przy wyższych prędkościach. Oba nasze City i Comfort są wyposażone w silniki w piaście.

Z drugiej strony, silnik z napędem pośrednim zapewnia jazdę, która najbardziej przypomina jazdę na tradycyjnym rowerze, przy jednoczesnym zwiększeniu mocy i wydajności. Nasz Charge XCjest wyposażony w mocny silnik z napędem pośrednim, który sprawia, że jest idealny do jazdy w terenie. Podobnie jak w rowerze górskim, posiada on moment obrotowy i moc niezbędną do pokonywania trudnego terenu, takiego jak piasek, żwir i błoto.

Silnik Charge XC o średnim napędzie jest zasilany przez Zintegrowany akumulator Shimano E8035 504WH, który jest zarówno zamykany, jak i wyjmowany, więc nie musisz się martwić o doprowadzenie roweru do gniazdka elektrycznego, a jedynie o akumulator. Wymagany czas ładowania zależy od ilości pozostałej energii, ale ogólnie rzecz biorąc, XC osiąga 80 procent pojemności w około 2,5 godziny, a pełne naładowanie zajmuje około 5 godzin.

Po naładowaniu jesteś gotowy do jazdy. To, jak daleko i szybko możesz jechać, zależy od takich czynników, jak stopień wspomagania pedałowania, waga rowerzysty i rodzaj terenu, który pokonujesz, ale ogólnie rzecz biorąc, możesz jechać z prędkością do 20 mph i przejechać około 50 mil. Wbudowany wskaźnik informuje o liczbie pozostałych mil, więc nie musisz się martwić, że zabraknie Ci mocy w połowie jazdy.

O rowerze elektrycznym z napędem pośrednim

Mimo swojej mocy i gotowości na przygody, Charge XC - podobnie jak wszystkie nasze rowery - został stworzony z myślą o komforcie, łatwości i przyjemności - najlepszym ze wszystkich światów dla tych, którzy chcą w swoim życiu trochę więcej akcji, ale nie gonią za ekstremalnymi marzeniami. Wyposażony jest w znakomity zestaw standardowych, wysokiej jakości funkcji, które sprawiają, że jazda na nim jest wygodna, łatwa i przyjemna.

Na przykład, przedni widelec amortyzowany pomaga wyrównać nierówności, a siedzenie i uchwyty zostały zaprojektowane tak, aby jazda była jak najbardziej płynna. Dostępny jest w dwóch rozmiarach, dzięki czemu można go dopasować - mały, przeznaczony dla osób o wzroście 5'0"--5'9", i duży dla osób o wzroście 5'9"-6'4".

Jest on również wyposażony w wysokiej jakości komponenty, takie jak składana kierownica i pedały pozwalają zaoszczędzić miejsce, a zintegrowane przednie i tylne światła oraz odblaskowe opony zapewniają lepszą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Zintegrowany tylny bagażnik umożliwia przewożenie sprzętu, artykułów spożywczych lub innych rzeczy, których potrzebujesz, aby przetrwać dzień.

Podsumowanie: Jeśli szukasz najlepszego roweru elektrycznego ze średnim napędem w 2022 roku, przyjrzyj się Charge XC. Sądzimy, że spodoba Ci się to, co znajdziesz. Chcesz się upewnić? Możesz wypróbować każdy z naszych rowerów elektrycznych zanim podejmiesz decyzję. Zaplanuj jazdę próbna i przekonaj się sam, jaką różnicę robi silnik.

Socialmedia

Warte uwagi

Najlepszy elektryczny rower dostawczy

Jeśli zarabiasz na życie lub kilka dodatkowych dolarów, dostarczając przesyłki, rower elektryczny może zmienić Twoją pracę na wszystkie najlepsze sposoby. Używanie roweru do dostarczania...