W dzisiejszych czasach na drogach jest mnóstwo rowerów elektrycznych - mówimy o dodatkowych 600 000 rowerów elektrycznych w samym tylko 2020 roku - i więcej Amerykanów niż kiedykolwiek wcześniej cieszy się radością i wolnością jazdy na rowerze. Rowery elektryczne są świetne, ponieważ pozwalają na pokonywanie długich dystansów bez zmęczenia, które może towarzyszyć jeździe na zwykłym rowerze, a także sprawiają, że pokonywanie przeszkód, takich jak pokonywanie stromych wzniesień, staje się dziecinnie proste.
Dodatkowo, są one bardziej przyjazne dla środowiska! Wskoczenie na e-bike'a zamiast jazdy samochodem może mieć duże znaczenie, nawet jeśli jedziesz tylko w dół drogi. Według Departamentu Transportu Kolorado, krótkie podróże samochodem mogą być bardziej zanieczyszczające na milę niż długie, ponieważ zanieczyszczenie jest największe w pierwszych kilku minutach jazdy.
Jak szacuje organizacja Environmental Defense, wyeliminowanie czteromilowej podróży samochodem dzięki rowerowi elektrycznemu w każdy dzień tygodnia może zmniejszyć zanieczyszczenie środowiska o ponad 1200 funtów rocznie. Dla nas brzmi to jak wygrana-wygrana!
Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z rowerami elektrycznymi, pewnie zastanawiasz się, jak to jest jeździć na takim rowerze w porównaniu z rowerem konwencjonalnym i pewnie jesteś ciekaw, czego powinieneś szukać w rowerze elektrycznym. Poniżej omówimy oba te tematy, a w szczególności wyjaśnimy, dlaczego rower elektryczny wyposażony zarówno w przepustnicę, jak i wspomaganie pedałowania może być właściwym wyborem dla Ciebie.
Jaka jest różnica między rowerami elektrycznymi a zwykłymi?
Jazda na rowerze elektrycznym jest bardzo podobna do jazdy na zwykłym rowerze, z tą różnicą, że jest lepsza. Po dodaniu silnika w piaście, możesz cieszyć się wygodą i przyjemnością z jazdy na rowerze, nie pocąc się przy tym.
Do wyboru jest wiele modeli rowerów, ale zanim zaczniesz zastanawiać się nad stylem i funkcjonalnością, najpierw musisz poznać różne zasady i przepisy dotyczące rowerów elektrycznych, ponieważ mają one wpływ między innymi na to, gdzie możesz jeździć.
Istnieją trzy klasy rowerów elektrycznych , które oznaczają poziom wspomagania silnika:
Rowery elektryczne klasy 1
Rowery elektryczne klasy 1 są najbardziej przystępne cenowo spośród wszystkich trzech klas i stanowią najczęstsze wprowadzenie do e-bike'ów. Rowery elektryczne klasy 1 są również najbardziej uniwersalne pod względem przepisów, co oznacza, że można na nich jeździć po ulicach miast i ścieżkach rowerowych. Główną różnicą jest to, że silnik roweru elektrycznego klasy 1 uruchamia się dopiero po rozpoczęciu pedałowania i przestaje wspomagać rower po osiągnięciu prędkości 20 mil na godzinę.
Rowery elektryczne klasy 2
Podobnie jak w przypadku rowerów elektrycznych klasy 1, wspomaganie silnika w rowerach elektrycznych klasy 2 działa tylko do prędkości 20 mph, więc są one zazwyczaj dozwolone w wielu tych samych miejscach. Rowery elektryczne klasy 2 są jednak wyposażone w silnik elektryczny, który może być używany do napędzania roweru w trybie napędzanym wyłącznie przepustnicą (podobnie jak w przypadku motocykli), dzięki czemu można korzystać z łatwego wspomagania bez wkładania w to jakiegokolwiek wysiłku.
Rowery elektryczne klasy 3
Rowery elektryczne klasy 3 są najszybsze i najmocniejsze spośród trzech klas rowerów elektrycznych, a z tego powodu są najdroższe i nie można na nich jeździć po większości ścieżek rowerowych i szlaków górskich. Podobnie jak rowery elektryczne klasy 2, rowery elektryczne klasy 3 są wyposażone w silnik, który pozwala na jazdę bez wspomagania pedałami, aż do osiągnięcia maksymalnej prędkości 28 mil na godzinę.
A więc, który z nich powinieneś wybrać? Jeśli szukasz roweru elektrycznego, który pozwoli Ci w pełni cieszyć się łatwością korzystania z trybu wspomagania i na którym możesz jeździć w zasadzie wszędzie, polecamy rower elektryczny klasy 2. Dodatkowo, aby przejąć pełną kontrolę nad jazdą, rower elektryczny z przepustnicą i wspomaganiem pedałowania oferuje największą elastyczność i swobodę.
Czego należy szukać w elektrycznym rowerze szosowym: przepustnicy i wspomagania pedałowania
Chociaż rzadko spotyka się elektryczne rowery górskie z przepustnicą (większość z nich jest przeznaczona do jazdy wyłącznie ze wspomaganiem pedałowania i jest wyposażona w czujnik momentu obrotowego zamiast przepustnicy), jeśli szukasz elektrycznego roweru szosowego, który jest łatwy i przyjemny w prowadzeniu, rower elektryczny wyposażony zarówno w przepustnicę, jak i wspomaganie pedałowania pozwala Ci decydować, jak bardzo chcesz pedałować - jeśli w ogóle chcesz pedałować!